Monday 10 October 2011

permulaan cerite XD

Aku dilahirkan untok hidop sebagai seorang khalifah di muke bumi ini yang patot menyambahNye dan melakukan ape yang disuroh serte menjauhi ape yang dilarang pade 18 April 1993 bertempat di Hospital Sultanah Aminah , Johor Bahru , Johor Darul Takzim . Mengikut surat beranak aku , aku dilahirkan tepat jam 12.19 minit tengah hari . Nombor surat beranakku J770255 . Nama Ayahanda yang ku panggil “ BABA “ ialah Abd Sham Bin Abdul Jalil . Dye sseorang polis yang hanye berpangkat Lanskoparal . * takde lah tinggi sangat kan . haha . tapi t u mase aku lahir la . ketike tu umurnyer dalam lingkungan 33 tahun la . * kalau tak silap aku J hee . aku mane ingat . aku maseh budak time tu J . Ayahanda lahir pade 8 Mac 1960 . Ibuku yang paling aku sayangi bername Norbaiyah Binti Mohd Yusof . Kalau tak silap aku dye bekerje di Bangunan Pelangi , Taman Pelangi , Johor Bahru . Dye bekerje sebagai seorang kerani . Ketike ini ibuku baru berusie 27 tahun . Ibuku yang aku cintai ini dilahirkan pade 6 Januari 1965 . Aku dibesarkan oleh baba dan ibu dengan penoh rase kasih dan saying J . Aku mempunyai seorang abang yang tue 5 tahun dari aku . Name dye Abdul Hadi Bin Abd Sham .  Dye lahir pade 27 May 1988 . Abangku seorang yang manje kerane dye dibesarkan oleh parentsku dengan penoh kasih saying selame5 tahun awal dari aku . Kami tinggal di rumah bernombor 3443 , Tingkat 7 , Blok B , Quarters Polis Depoh , Jalan Kuning 80250 Johor Bahru . Sebelah rumahku tinggal sebuah keluarge . Dye menjage aku dari kecik kerane parents aku sibuk mencari rezeki untok kami 4 beranak hidop sempurne di dunie yang kian membangon dengan pesat ni . Jiranku Cik Azizi , isterinye Cik Ad , anak sulongnyer Kak Ana dan Taufik anak bongsunye . Ketike itu ibu dan babaku hanye mampu memakai sebuah kerete berjename Proton dan bermodel Iswara . Kerete coklat yang bernombor plat JCV 414 kekal sampai sekarang . Rumah yang kami tinggal mempunyai 2 bilik tido , 1 tandas dibelakang dan 1 bilik mandy di tengah tengah bersebelahan dengan dapor . Kami dudok di rumah kerajaan , so kenelah jage harte bende kerajaan supaye tidak memusnahkannye . huhu . Tapi aku an abangku nakal . Abis rumahtu kitorang kerjekan . haha . Harte yang mak ngan bapak aku beli jangan cakap la kan lau harte orang pon habis punah dibuatnyer . hee . Sampai parents aku cakap “ korang ni dilahirkan memang tak pernah nak menjage harte bende . asek nak menjahanamkan jer “ haha . ayat bapak ngan mak aku . huhuh . aku mane lah tawu pape . akal tak menjangkau panjang lagi .  so , ape yang kitorang piker sangat . Maen bantai je la . haha . sian mak ngan bapak aku . L

No comments:

Post a Comment